Samenwerking jeugd

Vlissingen, 31 januari 2019

Beste leden van LTC de Schelde, Ook dit jaar gaan wij er weer alles aan doen om van 2020 een mooi en sportief jaar te maken. Een goede start daarvoor wordt in ieder geval al gemaakt door een nieuwe samenwerking met betrekking tot de jeugd tussen LTC de Schelde, LTC DOS en Tennis Organisatie Zuidwest (TOZ).

Na uitvoerig overleg in de afgelopen maanden tussen alle partijen, zijn wij zeer verheugd om te kunnen meedelen dat deze samenwerking nu een feit is. Een samenwerking die voor De Schelde louter positieve gevolgen zal hebben!

– LTC de Schelde en LTC DOS bieden dezelfde lestarieven en contributie voor de jeugd aan, waardoor het niet uitmaakt van welke club je lid bent.
– De jeugdleden van beide verenigingen worden “samengevoegd”, waardoor het totale aantal op ongeveer 80 zal komen te staan. Uit dit aantal kunnen gemakkelijker op niveau groepen voor trainingen en teams voor competitie worden samengesteld.
– Indien er jeugdleden worden “uitgewisseld” voor competitie, wordt er geen bijdrage voor het competitie lid gevraagd.
– Alle jeugdleden mogen op beide parken vrij tennissen.
– Het wordt gemakkelijker om activiteiten te organiseren omdat het samen kan met DOS. Ook zullen er meer inschrijvingen zijn voor evenementen en toernooien door het grotere aantal jeugdleden.
– Tennisschool Smash-it zal voortaan door het leven gaan onder een nieuwe naam: Tennisschool Smash-it/TOZ. Michel Kokelaar zal daarin hoofdtrainer worden van zowel LTC de Schelde als LTC DOS. Hij wordt hierbij ondersteund door Luc Govers (TOZ) in de competitietrainingen en selectietrainingen. Raoul Flipse wordt Michels rechterhand bij LTC DOS, waar hij de clubtrainingen zal verzorgen. Wij zijn erg blij dat Raoul erbij komt; een jonge frisse wind binnen de club en enthousiaste trainer!
– Naast de clubtrainingen komt er een aanbod voor competitietraining en selectietraining. Door vaker te tennissen wordt het speelniveau en daardoor het spelplezier verhoogd. Ook is dit positief voor de club, een voller park is immers een gezelliger park!
– De lessen voor de jeugd zullen zowel plaatsvinden bij De Schelde als bij Dos, de indeling zal door de trainers gemaakt worden.

Het bestuur van LTC de Schelde is zeer blij met deze ontwikkelingen. Op deze manier kunnen we werken aan een sterke basis, waarmee we de huidige jeugdleden kunnen behouden en nieuwe jeugdleden kunnen aantrekken. We creëren zo voor de toekomst een omgeving waarin er volop mogelijkheden zijn voor meer tennissende jeugd in Vlissingen. We hopen dan ook dat deze samenwerking een succes zal zijn en nog lang zal kunnen blijven bestaan.

Tenslotte nemen we binnenkort afscheid van Marjolein Meulenberg. Zij heeft de afgelopen 3 jaar met veel enthousiasme aan zowel jong als minder jong les gegeven bij De Schelde. Vanaf 1 april zal zij een fulltime betrekking aangaan bij Tebo in Heinkenszand. Gefeliciteerd Marjolein met deze mooie uitdaging! Wij willen Marjolein heel hartelijk danken voor haar leuke lessen, haar inzet en betrokkenheid en wensen haar veel succes bij Tebo!

Hartelijke groeten van het bestuur van LTC de Schelde